- Zawsze rób to lepiej niż to konieczne: Piaget
- Legenda żyje nadal: Mauboussin
- Sztuka bycia wyjątkowym: Cartier
- Korzystaj z wszystkich przyjemności w życiu: Damiani
- Uwierz w swoje marzenia: Tiffany & Co.
Biżuteria może być postrzegana na różne sposoby. Niektórzy uważają je za nic więcej niż drobiazgi noszone przez niepewnych siebie ludzi, którzy próbują wywyższyć się ponad tłum i wykorzystać swoją sytuację finansową. Inni postrzegają biżuterię jako dobry Inni postrzegają biżuterię jako dobry sposób na podkreślenie indywidualności i wyróżnienie się, nie pod względem bogactwa, ale gustu i nienagannego stylu. Ale są też tacy, którzy postrzegają rzemiosło jubilerskie jako formę sztuki.
Produkty z rynku masowego, z całym szacunkiem dla masowych producentów, trudno nazwać arcydziełami. Są bardziej jak Zara i GAP w branży odzieżowej. Ale niektórzy marki jubilerskie... mogą pretendować do tytułu pret-a-porter: ponieważ tworzą naprawdę wybitną, pierwszorzędną biżuterię, która zasługuje na to, by spoczywać na aksamitnych poduszkach pod kuloodporną szybą muzeum.
Zawsze rób to lepiej niż to konieczne: Piaget
Kraj: Szwajcaria
Założona w: 1874
Wizytówka: Piaget Polo awangardowy zegarek
Nie macie pojęcia, jak wiele zmieniających świat projektów narodziło się w garażach i pomieszczeniach gospodarczych, dosłownie na trzech metrach kwadratowych powierzchni. I światowej sławy szwajcarska marka Piaget jest jednym z nich. Jej początki sięgają drugiej połowy XIX wieku, w odległej wiosce w szwajcarskich górach. Ojcem założycielem tego małego domowego warsztatu zegarmistrzowskiego, którego nazwa wkrótce stanie się sławna na całym świecie, był Georges Edouard Piaget. Wiedział, jak tworzyć precyzyjne mechanizmy zegarowe. I nie tylko był w tym dobry, ale i pasjonował się tym.
Znak firmowy Piaget de jure został zarejestrowany w 1943 roku, w środku II wojny światowej. Szwajcaria jednak nie została dotknięta tymi wydarzeniami. Prawnukowie założyciela wiejskiego warsztatu szybko wznieśli markę na zupełnie nowy poziom, dając jej drugie życie. To właśnie w tym momencie Piaget rozpoczął swój marsz ku międzynarodowemu uznaniu. Pod koniec lat 50-tych, manufaktura wprowadziła ultracienki mechanizm 9P, mierzący zaledwie 2 mm wysokości. Kilka lat później, to przekroczył swoje własne najlepsze poprzez uruchomienie samonakręcający Calibre 12P ruchu, okrzyknięty przez Księgę Rekordów Guinnessa jako najcieńszy w swoim rodzaju. Wysokość ruchu wynosiła 2,3 mm.
Jednakże, 1979 Piaget Polo zegarek był prawdziwy triumf dla jubilera. Awangardowy design został natychmiast przyjęty przez międzynarodowy jet-set, a marka Piaget została okrzyknięta marką, która nigdy nie zawiodła w swojej przygodzie.
Legenda żyje nadal: Mauboussin.
Kraj: Francja
Założona w: 1827
Wizytówka: Biżuteria transformatorowa
Monsieur Rocher - tak, jeśli wierzyć pedantycznym kartom historii, nazywał się człowiek, który w 1827 roku intuicyjnie wyczuł obietnicę biznesu jubilerskiego - i otworzył maleńką, ale własną manufakturę w Paryżu. Jego partnerem i następcą w tym biznesie był Jean-Baptiste Nouri, który prawie pół wieku później wprowadził swojego 14-letniego siostrzeńca do biznesu jubilerskiego. Georges Mauboussin - tak nazywał się chłopak, który w tym czasie ukończył już studia artystyczne i z zacięciem zajął się jubilerstwem. Kto by pomyślał, że po zaledwie siedmiu latach - i 21-letni Georges Mauboussin stanie się utalentowanym i wykwalifikowanym menedżerem domu jubilerskiego. A po kolejnych półtorej dekady uczyni z marki, która nosi jego imię, prawdziwą legendę w świecie jubilerskim.
Dziś inspiracją dla marki są skarby, które przez lata zdążyły się zarchiwizować: królewskie ordery, biżuteria transformerska, kamienie szlachetne z historyczną przeszłością. Marka Mauboussin zakończyła trwający od kilkudziesięciu lat okres zastoju. Dom jubilerski odrodził się i zrobił to z wyrafinowaniem i pięknem.
Sztuka bycia wyjątkowym: Cartier.
Kraj: Francja
Założona w: 1847
Wizytówka: Pantera z kamieniami
Nosić Cartier to być luksusowym. Albo luksusowe. Nazwa tej francuskiej marki od dawna kojarzy się z pojęciem "szyk". Nic w tym dziwnego, gdyż wszystkie ubiegłowieczne europejskie rodziny królewskie z wielką przyjemnością i dumą nosiły korony wyprodukowane przez francuską markę jubilerską. Dziś zapotrzebowanie na korony właściwie zniknęło, ale zapotrzebowanie na luksusową biżuterię, wręcz przeciwnie, wzrosło.
Cartier ma kilka kultowych kawałków oprócz pantery, inkrustowane diamentami i pojawiające się jako bransoletka otaczająca nadgarstek lub jako pierścień otaczający palec. W 1888 roku projektanci marki biżuterii stworzyli zegarek na bransolecie dla płci pięknej, który stał się klasykiem dla Cartier. Jest to jeden z tych elementów biżuterii, po których można łatwo rozpoznać producenta. Jak pierścień trójcy, który wydaje się mieć trzy cienkie pierścienie splecione: jeden w różowym złocie, aby symbolizować miłość, drugi w żółtym, aby symbolizować wierność i trzeci w białym, aby symbolizować przyjaźń.
Interesujące jest to, że Cartier jest uważany za twórcę kolczyków z klipsami i założyciela mody na noszenie takiej biżuterii. Kolczyki mocowane są do płatków uszu za pomocą klipsa i nie wymagają przekłuwania. Asortyment marki nie ogranicza się tylko do wyżej wymienionych kategorii biżuterii. Dodatkowo do drogi biżuteria Marka produkuje również perfumy, długopisy, zapalniczki i inne luksusowe przedmioty.
Korzystaj z wszystkich przyjemności w życiu: Damiani
Kraj: Włochy
Założona w: 1924
Wizytówka: Pierścień królowej
Rodzimym regionem domu jubilerskiego Damiani jest Piemont. Firma została założona w Valenza i szybko rozpoczęła produkcję Firma została założona w Valenza i szybko zaczęła produkować jedne z najlepszych na świecie kawałków biżuterii.Firma powstała w Piemoncie i szybko zaczęła produkować jedne z najlepszych na świecie biżuterii, które zdobiły nie tylko celebrytów i czołowych polityków, ale także monarchów. A to, musi się pan zgodzić, jest zupełnie inny poziom i zupełnie inna skala oceny.
Biżuteria Damiani wykonywana jest ręcznie, na zasadzie "pod klucz", począwszy od szkicu, który projektant wykonuje w starym stylu, za pomocą papieru i ołówka, aż po polerowanie dzieła, które grzechem byłoby powierzyć zawodnemu automatowi. Ale całkowicie ręczne wykonanie to nie jedyny znak rozpoznawczy domu jubilerskiego. Fasetowanie to kolejny znak rozpoznawczy Damiani, dzięki któremu można odróżnić tę markę od wielu innych, nawet nie znając wszystkich zawiłości. Projektanci marki generalnie preferują użycie diamentów o okrągłym szlifie. Jednak nawet to wydawało im się niewystarczające. Chcieli więcej blasku, a projektanci starali się go wzmocnić. I w końcu wynalazł nowy sposób obróbki diamentów, który został nazwany luneta.
Damiani nie jest najbardziej przystępną cenowo marką biżuterii. Natomiast srebrne egzemplarze tej marki można kupić już od 400 dolarów. Jeśli chcesz coś ekskluzywnego, spod pióra Włochów, będziesz musiał zapłacić od 10 tysięcy dolarów i więcej.
Uwierz w swoje marzenia: Tiffany & Co.
Kraj: USA
Założona w: 1837
Wizytówka: Pierścionek zaręczynowy Solitaire
Pożądane pudełko w kolorze turkusu - coś, o czym marzy każda dziewczyna na świecie. Nie pudełko, oczywiście, ale to, co jest w środku. Nie okłamujmy się: większość z nas zna markę Tiffany & Co dzięki takim arcydziełom kina jak Śniadanie u Tiffany'ego z Audrey Hepburn w roli tytułowej oraz Wielki Gatsby z DiCaprio, do którego dom jubilerski wyprodukował biżuterię.
Gdybyśmy zostali poproszeni o wymienienie najsłynniejszych z najbardziej znanych marek jubilerskich.Pierwszą rzeczą, która przyjdzie do głowy będzie solitaire zaangażowania pierścień, z diamentem ustawić w sześciu krapans. Rok jego narodzin to 1886. Od tego czasu upłynęło wiele wody. Ale pasjans był i pozostaje wzorcem pierścionka zaręczynowego wszechczasów. Po premierze filmu "Śniadanie u Tiffany'ego" popularność biżuterii i marki, która ją stworzyła, poszybowała do nieba. I wydaje się, że do dziś utrzymuje się na tym samym poziomie, nie obniżając poprzeczki ani trochę na przestrzeni lat.
W Tiffany & Co znajduje się wiele kultowych kolekcji. Ale najbardziej rozpoznawalne są trzy. Pierwszy z nich to Tiffany Keys z zawieszkami w formie zabytkowych kluczy. Drugim jest Return to Tiffany, w którym każdy element biżuterii posiada wisiorek-serdochkę wykonany z różowego złota z odpowiednim napisem na przedniej stronie symbolicznego elementu. Trzecia to kolekcja Tiffany T z akcesoriami bez blokady, których końce wykonane są w kształcie litery "T" i nie stykają się ze sobą.
0 Komentarze