Święta zbliżają się z napięciem w powietrzu. Podejrzewam, że szykuje nam się zmiana stylu.
Zwróć uwagę na warstwy delikatnych łańcuszków, które kobiety nosiły, aby ustąpić miejsca odważniejszym klejnotom. Zaczynam widzieć więcej rzeźbiarskich kawałków, w tym mod pierścienie z lat sześćdziesiątych, a wojenne Retro wydaje się gotowy do powrotu. Na wystawach antycznej biżuterii ostatnio, znajduję się przyciągnięty do tych odważnych, mid-century style.
Retro to styl, który przyjął się w czasie II wojny światowej. Jak mężczyźni poszedł do walki, kobiety znaleźli się pracuje jako kierowców ciężarówek, mechaników, elektryków, pilotów pomocniczych i szpiegów. Była to era twardych kobiet, seksownych i niebezpiecznie sprytnych, takich jak te grane przez Joan Crawford, Barbarę Stanwyck i Lauren Bacall.
Barbara Stanwyck w filmie noir "Podwójna zemsta" z 1944 roku w klasycznym stylu retro: pierścionek koktajlowy z kolorowym kamieniem i złota bransoletka.
Kilka lat temu na Las Vegas Antique Jewelry & Watch Show, miałam obsesję na punkcie węży i serpentyn. W tym roku miałam oko na Retro.
Moim pierwszym przystankiem było stoisko Camilli Dietz Bergeron LTD, której założycielka odeszła tuż przed Jewelry Market Week. Retro kojarzy mi się z Camillą, może dlatego, że to ona mówiła o Retro, kiedy pierwszy raz usłyszałam jej wystąpienie. Zrobiła wiele dla popularyzacji Retro w swojej drugiej karierze jako dealer biżuterii. Wcześniej była analitykiem finansowym, który współtworzył firmę na Wall Street w 1973 roku, sprzedał ją za 110 milionów dolarów w 1988 roku, a następnie rozpoczął działalność wraz z partnerem Gusem Davisem sprzedającym zabytkową biżuterię.
To ma sens, że Camilla była orędowniczką Retro. Pasowała do profilu inteligentnej, twardej, szerokiej kobiety, a styl retro był mocny i dobrze się w nim czuła.
Camilla zrobił prezentację na Retro biżuterii na Jewelry Camp po raz pierwszy uczestniczyłem około 20 lat temu, a ja wywiad z nią o tym potem. Jedną z najlepszych rzeczy, które zrobiła dla Retro było zademonstrowanie jak ją nosić. Tak właśnie wyglądała, gdy zobaczyłam ją po raz pierwszy.
Retro reprezentuje okres, w którym kobiety były silne i niezależne, wspierały swoje rodziny wykonując prace, do których nie powinny być zdolne. Jest to również okres, w którym amerykański przemysł mody i biżuterii, odcięty od dostaw i inspiracji z ogarniętej wojną Europy, stworzył swój własny styl - przyciągający wzrok, czasem krzykliwy, pozostający pod silnym wpływem Hollywood.
Sam styl powstał w Paryżu na długo przed wkroczeniem nazistów.
Styl retro rozpoczął się od kwiecistych wzorów zawierających platynę i szlachetne kamienie - materiały, które wkrótce miały stać się niedostępne w słynnych domach jubilerskich w Paryżu i wszędzie indziej. Platyna i złoto wysokiej karat ustąpił miejsca niższej-karatowego złota, szafiry i diamenty do cytryny, akwamaryn, i ametyst.
Skala Retro pozostała duża i krzykliwa, ale ponieważ materiały stały się mniej cenne, biżuteria stała się bardziej dostępna. To jest wygląd, który pracował na dużym ekranie, w świetle reflektorów, w klubach nocnych, a z dopasowane mody dnia.
Jak zawsze w tym roku na stoisku Camilli można było znaleźć najwyższej klasy Retro - pięknie zaprojektowane, ale niekoniecznie przesadzone. Jak sama zwykła mawiać: "I buy pretty". Oto jeden egzemplarz, który wpadł mi w oko.
Pozostałość po czasach, kiedy nigdzie nie ruszałaś się bez szminki - i spodziewałaś się publiczności, kiedy wyciągałaś ją z torebki.
"Biżuteria z lat czterdziestych jest duża, ale bardzo wygodna w noszeniu" - powiedziała mi Camilla. "Sprawdza się w przypadku dopasowanych ubrań, zwłaszcza u wysokich kobiet, ale wygląda też świetnie z T-shirtem i dżinsami".
Oto kilka wskazówek Camilli na temat pracy z Retro.
Jak podejść do biżuterii z lat czterdziestych, według Camilli Dietz Bergeron:
° Zawsze sprawdzaj rozmiar naszyjników Retro, często robione są za małe na dzisiejsze gardła.
Jeśli naprawdę kochasz to chociaż, można dodać trochę długości na clasp.I starają się nie zniszczyć integralności cennego kawałka, ale z większości ciągów, można uzyskać jubilera, aby dodać lub odjąć tutaj.
° Unikaj noszenia apartamentów biżuterii wszystko na raz - datowany wygląd.
Zauważ na zdjęciu powyżej, ona ma na sobie kawałki z podobnej epoki i skali, ale żaden mecz - i Retro bransoletka, która wygląda prawie współczesny i tak proste, że idzie z wszystkim.
Noś naszyjniki Retro z białym t-shirtem, ładną marynarką i bez żadnej innej biżuterii.
° W razie wątpliwości, wybierz bardziej dopasowany kawałek.
Noś podwójne klipsy osobno - pod dziwnym kątem, na dekolcie, w talii.
Co zrobić z tak wszechobecnymi w latach 40. klipsami, noszonymi wówczas w dopasowanych zestawach? TO. Bardzo podoba mi się jej sugestia, by nosić je w talii, zwłaszcza te większe. Ja dodałabym jeszcze: we włosach! Zwłaszcza jeśli są błyszczące: idealne ozdoby do włosów. Ale dobrze je upnij.
° Unikaj zastępowania klipsów do uszu słupkami; większość kolczyków z tej epoki jest zbyt ciężka. Osobiście nie potrafię tego zrobić. Próbowałam. Te klipsy są bolesne. Utrzymują jednak te kolczyki na płatkach.
Ten ostatni jest w stylu corsage, z czasów, kiedy mężczyźni przynosili corsages jako prezent od kobiety, aby wojować na jej nadgarstku, a nie tylko w noc studniówkową. Zwróć uwagę na polerowane złoto i gigantyczny akwamaryn o szmaragdowym szlifie - wszystkie sygnatury klejnotów Retro cocktail party.
Dziś trzeba by było odważnej kobiety, aby to ściągnąć i prawdopodobnie Camilla nie zdecydowałaby się na taki wybór. Ale założę się, że Barbara Stanwyck nie zawahałaby się - przynajmniej na ekranie.
Dla tych z was, którzy są nowi w tym gatunku, oto kilka znaków towarowych, których należy szukać, kiedy przeczesujecie wyprzedaże nieruchomości:
Znaki towarowe biżuterii z lat czterdziestych
Wpływy na projektowanie:
° wzrost cocktail party - dając narodziny b oświadczenia pierścienie i bransoletki
° więcej kobiet kupujących dla siebie - ponieważ były one zarabiają własne wypłaty, często wykonując pracę nikt nie myślał, że są zdolne. Tak wzmocnione i niezależne, ich biżuteria staje się odważniejsze i bardziej kapryśne.
° nowe uznanie dla maszyn i elementów mechanicznych
° zaprojektowane dla bardziej opływowych mody: wyściełane ramiona, szerokie klapy, proste spódnice - więc naszyjniki mają tendencję do przytulania gardła, wiele klipów do klap, nacisk na nadgarstki
Typowe materiały:
° nowy nacisk na polerowane złoto ze względu na ograniczenia dotyczące platyny i odejście USA od standardu złota
° mniej kamieni szlachetnych, więcej półszlachetnych, syntetyków i pasty
° paladium - używane sporadycznie w miejsce platyny, ale trudniejsze w obróbce, łatwo matowieje i wypadło z łask po wojnie.
Popularne style lat czterdziestych:
° broszki z podwójnym klipsem
° elastyczne bransoletki, mankiety z zapięciami, zegarki na bransoletach
° pierścionki koktajlowe
krótkie, wąskie naszyjniki
Popularne motywy z lat czterdziestych:
° gwiazdy, wachlarze, węzły, wstążki, kokardy, spirale, woluty.
° patriotyczne: flagi, jeepy, Wujek Sam, gwiazdy, insygnia wojskowe
natura: zwierzęta, kwiaty, owady
° architektura: mur, czysta geometria
° baleriny, spopularyzowane przez firmę John Rubel & Co.
Innowacje z czasów wojny:
° sześciokątne i łuskowe wzory w złocie od Van Cleef & Arpels
rozszerzone zastosowanie niewidocznych opraw, zapoczątkowane przez Van Cleef & Arpels w latach trzydziestych
° zmienna i elastyczna biżuteria
naszyjniki z suwakami i zamkami
° innowacyjne zapięcia, zawiasy, klamry i inne okucia
Trendy końca lat 40:
° powrót platyny
° więcej motywów kwiatowych, inspirowanych przez Christiana Diora
0 Komentarze