Nowe badania potwierdzają to, co większość z nas już wie - że biżuteria odgrywa ważną rolę w naszym codziennym życiu. Dwóch na trzech respondentów stwierdziło, że nosi określoną biżuterię, aby wyrazić swoją osobowość i nastrój. A dokładnie 64% respondentów uważa, że - do pewnego stopnia - symbole używane w biżuterii mają moc przekazywania emocji lub ochrony.
To tylko dwa wnioski z ostatniego badania zainicjowanego przez The Plumb Club, koalicję 45 najlepszych w swojej klasie dostawców dla przemysłu jubilerskiego i zegarmistrzowskiego.
Konsumenci zauważyli, że jeśli chodzi o wyrażanie swojej osobowości, 44% preferuje tradycyjną lub klasyczną stylizację, 20% wybiera podejście minimalistyczne, 14% lubi współczesną biżuterię, a 12% decyduje się na styl vintage. Modne lub zabawne preferencje stylistyczne zostały wymienione przez 9%.
Około 8 na 10 konsumentów (78%) stwierdziło, że kolorowa biżuteria poprawia im nastrój, a definiują oni "kolorową biżuterię" jako elementy zawierające jeden odcień kamieni szlachetnych (43%) lub mieszankę wielu odcieni (42%).
Przy zakupie kolorowej biżuterii z kamieni szlachetnych, 41% respondentów powiedział, że wolą nieco neutralną paletę kolorów, które mogą pracować na więcej strojów, podczas gdy 31% chce jaśniejszej palety kolorów klejnotów. Multi-color i pastelowe preferencje były podzielone, każdy na 14%.
Respondenci ankiety powiedzieli, że generalnie wolą białe perły (53%) od kolorowych (24%), a jeśli chodzi o stylizację, 52% stwierdziło, że lubi klasyczne pasma, podczas gdy 37% powiedziało, że lubi bardziej nowoczesny wygląd.
Oprócz badań związanych z preferencjami dotyczącymi stylu biżuterii, badanie miało również na celu ustalenie, w jaki sposób pandemia wpływa na postrzeganie biżuterii przez konsumentów.
Dokładnie 30% badanych konsumentów stwierdziło, że pandemia miała pozytywny wpływ na ich zakupy biżuterii, w porównaniu do 21%, którzy stwierdzili, że wpłynęła negatywnie na ich zakupy. Nieco mniej niż połowa (49%) stwierdziła, że ich poziom zakupów biżuterii pozostał niezmieniony.
Wzrost wirtualnych spotkań ma więcej ludzi świadomych tego, jak wyglądają online. Dokładnie 41% konsumentów stwierdziło, że są bardziej skłonni do noszenia biżuterii, która będzie widoczna na ekranie podczas spotkań wideo i spotkań online.
Badanie, zatytułowane "The Plumb Club Industry and Market Insights 2021", zostało zainicjowane przez The Plumb Club z pomocą Paola Deluca, The Futurist i Qualitrics. Badanie przeprowadzono na próbie 1 049 mężczyzn i kobiet w wieku 25-60 lat, koncentrując się na 10 "rynkach testowych" w Stanach Zjednoczonych. Respondenci posiadali wykształcenie wyższe lub wyższe, łączny dochód gospodarstwa domowego wynosił co najmniej 75 tys. dolarów rocznie i twierdzili, że dokonali zakupu biżuterii w ciągu ostatniego roku i/lub zamierzali dokonać zakupu biżuterii w nadchodzącym roku.
0 Komentarze